15 Temmuz 2011 Cuma

Ozlemek bazen guzeldir be Deniz!

 - 2 yildir Ingiltere - Ispanya - Japanyo arasi suren iliskisinin gitgelinden cok yorulan sinif arkadasim Tsubasa ( Saka degil, adi Tsubasa, ve disi) bugun evleniyor, 3 gun de balayi icin parise ucuyor! Hayir sekizi kadin olan dokuz kisilik sinifimizin hepsi ondan daha heyecanli, bize noluyorsa! Dugun yapacakmisiniz? Ne giyeceksin? Heyecanlimisin? derken biz, o gayet sakin, beyaz olmayan renkli bir elbise giyecegini, aile arasi birsey olacagini, bunun biraz da kagit uzerinde bir evlilik oldugunu soyledi! Yapmayin gencler, sirf vize icin evlenilir mi?

-  Siniftan dedikodularla basladik, madem siniftan dedikodularla devam edelim. Sinifimizda bir ingiliz var, ben kadini orta yasli diye anlatsamda,  ama aslinda 28 - 32 arasinda bir yerlerde saniyorum. Ispanyolcayi vurgusuz, ayni ingilizce gibi konusuyor, o konusurken ingilizcemi ispanyolcami konusuyor anlamiyorsunuz. Bir de sorulara cevap verirken sacini kulaginin arkasina atmasi var ki kibar  kibar... Sorma gitsin!

- Efendim part time islerden ne kadar sikayet etsemde ( Turkiyede calistiklarimdan bahsediyorum) burada da gelip part time is buldum. Bir casting ajansi paten suren birilerini ariyordu bir reklam filmi icin, sadece 4 saat caliscak, kalabalikla paten surecek ve 4 saat icin 90 euro alacaktim!!! Arriva, arriva diye cigirirken ben ve hersey yolundayken onlar sosyal guvenlik numarasi isteyince soyle bir durdum. Hevesim kursagimda kaldi, ama olsun subatta kapi gibi nie'm olacak, oradan da anliyoruz ki heryerde bir sekil is bulunuyormus! O sekil,  bu sekil su sekil her yerde yasar, para kazanirim bunu anladim. O zaman neymis seneye Barcelona macerasindan sonrasi icin simdiden yeni rotalar dusunulmeliymis. Kendime tamah tamah diyip, kicimi kasiyorum.

- "Al duro" diye bir oyunla tanistim. Aslinda iki yil once tanismisim, ama adini bilmiyordum. Yola ya da bir masaya bir daire ciziyorsunuz. Sonra onun etrafinda bir daire oluyorsunuz, tas ya da madeni parayi o cembere atmaya calisiyorsun, atamadin mi, o zaman onundeki bardaginin hepsini shot yapmak zorundasin. Hayir o degilde, biz bunu buyuk plastik bardaklarla oynamistik Soto Del Real, simdi hatirlayinca, Korelilerin niye oyle dans ettigini anladim.

- Sinifi arkadasim Solvodar hoca haftasonu ne yaptiniz diye sorunca, hicbirsey, evdeydim, cunku burada hic arkadasim yok dedi! Hemen telefon numarami ve mail adresimi verdim, birsey icmek isterse aramasini soyledim, ve gecen aksam Universidad de Barcelona'da gittigimiz konsere onu da cagirdim! Bazen yabanci olmak cok zor!

- Hersey iyi guzelde, call centerdan alinan kartla seke seke eve gelmek, sonrasinda yapilan, hem cok uzun hem cok kisa iki telefon gorusmesi... Hani bazen minik cocuklar birsey yapmaya yeltenirler, donup donup arkalarina bakarlar, hani beni kollayan, yanimda olan birileri var mi diye... Dunde cok uzakta olmama ragmen oyle hissettim ben, yuru sen, hatta kos, biz burdayiz dedi iki ses, biri Istanbul'dan biri Samsun'dan... Telefonu kapattigimda yatagima uzandim, gozlerim dolu ama kocaman bir gulumsemeyle.. Tipki Heroye'min dedigi gibi '' Ozlemek bazen guzeldir be Deniz! "

- Bu arada  sam fistigi ve turk cayi ile kahvalti yapiyorum, ama bildigin cigkofte as eriyorum, boyle bol nar eksili mis!

- Daha once adini duymami ayiplayanlar cok, ama olsun, ogreniyoruz iste. Cumartesi gunu Avrupa'nin en buyuk muzik festivallerinden birine gidiyoruz sevdicekle; http://fiberfib.com/. Hemde biletleri cilgin pahali olan bu festivale beles gidiyoruz efendim, cunku sevdice dogum gunu hediyesi bunlar! Gruplarin bir kismini bilmesem de Arctic Monkeys ve Beiurt' u dinleyecegimden pek mutluyum efenim! Bakalim neler olacak!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder