18 Temmuz 2011 Pazartesi

Tengo hambre! Acim!!!

- Bugunki unitemiz yiyeceklerdi, pisirme sekilleri ve fiilleri, tarif yazma, bir yemegi anlatma, sebzeler, meyveler ve yiyecekler. Kultur yelpazesi olan sinifimiz adeta bir dunya mutfagi, kurstan gelen bunyem ve ben bildiginiz acim!

- Bugun sinifta tarif yazmamiz istendi ama ondan once "cocina facil" yani hemencik pisirilip yenebilecek cinsten uc tarif vardi kitabimizda. Birisi Korea haric Rusya, Italya, Fransa ve Turkiye'de var olduguna emin oldugum, sevilen ve sarap ile pek guzel giden peynir tabagiydi, ispanyollarin degisiyle "tabla de quesos". Koreliler boyle bir tabak hazirlama gelenekleri olmadigini, peyniri pek sevip yemediklerini cunku zaten pek peynir olmadigini soylediler! Fransiz kizin bakislarini gormeliydiniz.

-Ikincisi cipsle birlikte yenecek mexica sosu kivaminda bir sos ve cips! " Guacamole con nochas" demisler adina. Domates, salatalik, limon. yag, tuz, sogan ve avakado ile hazirlanan sosa bandir bandir yiyorsunuz cipsleri.

-Ucuncusu var ki, ben daha once gecen hafta gittigim dugune kadar yememistim. "Melon con Jamon" yani kavun ve salam. Evet evet, minik parca kesilmis kavunun etrafini salam ile cevreleyip kurdanla tutturuyorlar, sonra da hop migdeye indiriyorlar. Ben ilk gordugumde olur mu boyle sey desem de, denedikten sonra pek de fena bulmadim.

- Dersin sonunda ikiserli gruplar halinde bizim de kendi ulkemizden bir tarif yazmamizi istedi Clara bizden. Sinifimizin tek erkegi Salvador ile estim. O bir bayan varken, tarifi kendisinin yazmayacagini soyleyip kaytarmaya calisinca, ben de yemek yapan erkekleri kadinlarin cekigi buldugunu, o yuzden onu yazmasi gerektigini soyleyip onun ustune atmaya calistim :), ama velhasil ihale yine bana kaldi. Ben de pek sevgili ananemden ogrendigim, cocukken yemekten oldukca haz ettigim yumurtali ekmegi yazdim! Ve sonrasinda ogrendim ki bizim yumurtali ekmegin sekerle yapilan versiyonunu Ispanyollar tatli niyetine yiyorlarmis. Tek farki ise kizarttiktan sonra seker - tarcin - un uclemesine bulamalari!

- Eve gelirken oyle actim ki, aslinda karnim tok gozum acti ne alsam bilemedim. Markette biraz dolandiktan sonra fondu peyniri almaya karar verdim 2 euro mis gibi 1 euroya da nachoslar ve Meksika birasi!! minminmin! Aksama odevimi yaparken afiyetle yiyecegim! Sonrasinda yarin neler olacak, gorecegiz!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder